Google

در این وب سایت


























تغذیه و سلامت
رژیم غذایی سالم و تاثیر آن بر سلامت و بهبود بیماری ها - نوع تغذیه و سبک زندگی است که سلامتی پایدار را به ارمغان می آورد






تحقیق در ارتباط الگوهای تغذیه ای یا 
بهبود افسردگی و ارتقاء حالت روحی 

الگوی تغذیه ای سالم  و گیاهی ارتباط قوی با کاهش ریسک افسردگی دارد

در یک تحقیق کوتاه مدت ، حذف  گوشت و تخم مرغ در رژیم غذایی ،  باعث بهبود  شاخص های حال ( Mood ) افراد ،  تنها در عرض دو هفته گردیده است . در این تحقیق ، نشان داده شد که تغییر رژیم غذایی به  گیاه خواری در ارتباط نزدیکی با بهبود وضعیت روحی   بوده  و در مدت کوتاهی باعث کاهش تنش ، اضطراب ، افسردگی و خشم می گردد . چه عاملی باعث ایجاد چنین نتایج سریعی می گردد ؟ شاید چون رژیم گیاه خواری ، فرد را از نظر میزان دریافت  آنتی اکسیدان ها در وضعیت بهتری قرار می دهد که این امر باعث افزایش سروتونین و  بهبود افسردگی  می گردد . برای مثال مصرف حتی یک وعده غذای حاوی کربوهیدرات فراوان تر و چربی  و پروتئین پایینتر می تواند گیجی ، اندوه و خستگی را در افسردکی های قبل از قائدگی در زنان را کاهش دهد . اما آیا در دراز مدت هم همین اثرات را دارد ؟

در یک تحقیق یک ساله دیگر در زنان و مردان دارای اضافه وزن بالا ، آن ها را در دو گروه قرار دادند . برای یک سال ، گروه اول با رژیم غذایی که دارای کربوهیدرات فراوان تر و چربی کمتری بود تغذیه شدند ، در حالی که در گروه دوم ، رژیم غذایی دارای میزان چربی زیادتر و کربوهیدرات پایین تری بود . در پایان سال ، مشاهده شد که در افراد گروه اول ( چربی کمتر  در رژیم غذایی ) ، میزان افسردگی و و احساس دلمردگی و خستگی و گیجی و همچنین میزان اضطراب ، خشم و خصومت و تنش و اغتشاسات خلقی ، کمتر از گروه دوم بود همراه با  انرژی و توان بهتر .

نتایج این مطالعه با نتایج مطالعات اپیدمیولوژیک در سطح جوامع همخوانی دارد که نشان داده اند رژیم های عذایی با سطح چربی و پروتئین پایین تر با مراتب پایین تر اضطراب و افسردگی در ارتباط هستند و اثرات مثبت بر سلامت روانی دارند .

در مطالعه دو هفته ای که در ابتدا به آن اشاره شد ،  نشان داده شد که در رژیم غذایی گیاهی ، میزان دریافت   چربی اسید آراکیدونیک (  Arachidonic Acid ) که یک چربی اشباعی از منابع غذایی حیوانی است  ، کاملا کاهش می یابد  . اسید آراکیدونیک ، یک اسید چرب امگا 6 و التهاب آور است که می تواند با ایجاد التهابات متوالی در سلول های عصبی ، سلامت روحی را تحت تاثیر قرار دهد . سطوح بالای این اسید چرب در خون در ارتباط با دوره های افسردگی و تمایل به خودکشی قرار دارد . اما آیا چگونه می توان از این اسیدهای چرب التهاب آور دوری گزید . مردم آمریکا در درجه اول از طریق رژیم غذایی حاوی تخم مرغ  و مرغ و سایر گوشت ها در معرض دریافت اسید آراکیدونیک قرار دارند .

در یک تحقیق 22 هفته ای دیگر ، کارمندان مبتلا به دیابت یا اضافه وزن در یک شرکت بزرگ بیمه را در دو گروه قرار دادند . به گروه اول دستورالعمل  یک رژیم گیاهی سالم و کافی داده شد ولی به گروه دوم ( گروه شاهد ) هیچ دستور تغذیه ای خاصی داده نشد . به مدت پنج ماه و نیم بدون آنکه هیچ دستورالعمل و توصیه و محدودیتی در مورد تغییر در شمار میزان کالری دریافتی ، حجم غذا و میزان ورزش در مورد هیچ یک از دو گروه انجام شود فقط  در رستوران شرکت ، گزینه های گیاهی مانند سوپ سبزی ، سوپ و خورش عدس ، لوبیا و رشته و حبوبات ، سالاد ، برنج  و ساندویچ قارچ در منوی غذایی گروه اول قرار گرفت . با این که این منوی غذایی  بدون گوشت ، روغن و تنقلات ناسالم بود ولی افراد این گروه رضایت بیشتری از نوع و کیفیت غذای خود نشان می دادند . اما تاثیر این رژیم غذایی چه بود ؟ بیشتر افراد در گروه اول بهبودی از نظر وضعیت گوارشی و مزاجی و هضم غذا ، همراه با انرژی بیشتر و خواب با کیفیت تر را گزارش دادند . و وقتی در پایان 22 هفته با گروه شاهد مقایسه شدند مشخص شد که از نظر عملکرد فیزیکی و سلامت کلی و و ضعیت روحی در وضعیت بهتری قرار گرفته اند . همچنین بهبود محسوسی در میزان بهره وری و بازده کاری در این گروه مشاهده شد که تصور می شد به علت بهبود وصعیت جسمانی باشد .
بنابر این چیزی که این تحقیق نشان داد این بود که رژیم غذایی گیاهی ، حتی در محیط یک شرکت علاوه بر آنکه قابل پذیرش است  بلکه شرایط  کیفیت زندگی و افزایش بهره وری  رابا حداقل هزینه فراهم می آورد .

در یک تحقیق گسترده تر ، ده شرکت بزرگ با همان طراحی آزمایش  قبلی ، یک رژیم غذایی گیاهی را برای کارمندانشان تدارک دیدند ونتیجه ، عالی بود .:بهبود قابل توجه در کاهش افسردگی و اضطراب و خستگی کارکنان همراه با احساس سلامت روانی و سرزندگی بیشتر و بهبود عملکرد روزانه در این کارکنان .
این مطالعات نشان داد که تغییر سبک زندگی و تغذیه ای و انتخاب رژیم غذایی گیاهی می تواند تاثیر آشکاری دربهبود سلامت روحی و جسمی و توانایی انجام کار در افراد داشته باشد .            

برگردان از وب سایت حقایق تغذیه  nutritionfacts.org دکتر مایکل گرگر Dr Michael Gerger  پزشک متخصص تغذیه دانشگاه کرنل آمریکا و نویسنده و سخنران حرفه ای بین المللی در زمینه تغذیه و سلامتی

  درمان بیماری ها با رژیم تغذیه ای   
  سلامت روحی ، روانی  

مطالب دیگری از سایت







موضوع : تغذیه در درمان بیماری ها ، سلامت روحی ، روانی، 
نشانک ها:
پیوندها : لینک ویدئو در آپارات،




چهارشنبه 20 آذر 1398 10:21 ق.ظ
I have been exploring for a little for any high-quality articles or blog posts in this sort of house .
Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this web
site. Studying this information So i'm glad to convey that I have a very excellent uncanny feeling I
came upon just what I needed. I most indisputably will make sure to
don?t overlook this web site and provides it a glance on a relentless
basis.
چهارشنبه 13 آذر 1398 02:53 ق.ظ
I loved as much as you will receive carried out right here.
The sketch is attractive, your authored subject matter stylish.
nonetheless, you command get got an shakiness over that you wish be delivering the
following. unwell unquestionably come more formerly again as exactly the same nearly very often inside case you
shield this hike.
یکشنبه 3 آذر 1398 12:20 ب.ظ
These are really impressive ideas in regarding blogging.

You have touched some nice things here. Any way keep up wrinting.
جمعه 20 اردیبهشت 1398 09:17 ق.ظ
از سایت خوب تان ممنونم ! جالب بود !
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه مجاز می باشد
 
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو