Google

در این وب سایت


























تغذیه و سلامت
رژیم غذایی سالم و تاثیر آن بر سلامت و بهبود بیماری ها - نوع تغذیه و سبک زندگی است که سلامتی پایدار را به ارمغان می آورد





بسیاری از افراد مبتلا به
چربی خون به دنبال کاهش سریع چربی خون خود هستد که این انتظار کمی دور از واقعیت است اما اگر به دنبال درمان گیاهی چربی خون  هستید برخی از مواد غذایی هستند که می توانند این امر را تسهیل کنند که در ادامه مطلب ، آن ها را معرفی می کنیم .
 
سیر

سیر باعث کاهش کلسترول خون می شود و همچنین باعث جلوگیری از لخته شدن خون، کاهش فشار خون و محافظت در برابر عفونت ها می شود. در حال حاضر تحقیقات نشان می دهد که با جلوگیری از چسبیدن ذرات کلسترول به دیواره های شریانی، از گرفتگی عروق جلوگیری می کند. 

جو دو سر

اگر به دنبال کاهش کلسترول هستید، جو، می تواند کلسترول بد یا LDL را در 6 هفته به میزان 5.3 درصد کاهش دهد.

اسفناج

این غذای سبز محبوب حاوی مقدار زیادی لوتئین است در حال حاضر تحقیقات نشان می دهد که فقط ½ فنجان غذای غنی از لوتئین می تواند فرد را در برابر  حملات قلبی با کمک به دیواره های شریانی و حرکت دادن کلسترول مهاجم که باعث مسدود شدن رگ ها می شود، محافظت نماید .

شکلات تلخ

شکولات تلخ به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی باعث افزایش سطح HDL (کلسترول خوب ) می شود .  در مطالعه ای  بروی شرکت کنندگان مشاهده شد که این ماده سطح HDL را در طول 12 هفته 24٪ افزایش می دهد.

آووکادو

آووکادو باعث افزایش کلسترول HDL  و کاهش LDL شود. این میوه، یک چربی مفید گیاهی است که میزان کلسترول جذب شده از غذا را کاهش می دهد. از آنجایی که آوکادو دارای مقدار زیادی کالری و چربی ( 300 کالری و 30 گرم چربی در هر آووکادو ) است، از آنها به اندازه استفاده کنید.

لوبیا

لوبیا، بسیار برای قلب مفید است. محققان دانشگاه پلی تکنیک ایالتی آریزونا دریافتند که اضافه کردن ½ فنجان لوبیا به سوپ باعث کاهش کلسترول کل، از جمله LDL، تا 8٪ می شود. کلید این غذای قلب سالم ، فراوانی فیبر آن است که نشان می دهد سرعت و میزان جذب کلسترول در برخی از غذاها را کاهش می دهد.

انگور

دانشمندان گروهی از مواد شیمایی را در آب انگور قرمز شناسایی کرده‌اند که ساپونین نامیده می‌شود و به کاهش کُلِستِرول کمک می‌کند .

پرتقال  

بررسی ها نشان می دهد که مصرف پرتقال علاوه بر دارا بودن ویتامین C و تقویتسیستم ایمنی بدن  ، بیش از هر ماده غذایی باعث تصفیه خون شده و به عبارتی پایین آورنده چربی خون است. مصرف پرتقال به ویژه در فصول سرد سال که احتمال ابتلا به انواع سرما خوردگی ها نیز وجود دارد به تمامی افراد توصیه می شود .

بادام زمینی   
رژیم غذایی دارای بادام زمینی احتمالا می تواند تاثیرات زیررا بر چربی خون شما داشته باشد:
۱- کاهش کل کلسترول وLDL  ( کلسترول بد )
۲- حفظ و نگهداریHDL  ( کلسترول خوب )
۳- کاهش تری گلیسیرید
همچنین دارای مقدار زیادی چربی غیر اشباع است.
بادام زمینی و کره آن، منبع خوب و با صرفه ای از پروتئین هستند و بیشتر ویتامین ها و املاحی را که به سختی بدست می آیند، تامین می کنند . این ویتامین ها و املاح شامل اسید فولیک، ویتامین E ، مس، سلنیوم، منیزیم، روی و همچنین رنگدانه های گیاهی وفیبر خوراکی می باشند.

مرزه   
عصاره برگ گیاه “مرزه ” احتمالا چربی خون را کاهش می‌دهد
نتایج حاصل از یک طرح تحقیقاتی در لرستان نشان می‌دهد که استفاده از عصاره برگ گیاه “مرزه” باعث کاهش چربی خون می‌شود.
یک طرح تحقیقاتی که در آزمایشگاه مرکز تحقیقات گیاهان دارویی لرستان بمدت یکسال انجام شد. نشان داده است که گیاه “مرزه ” اگر درست مصرف شود مصرف این نوع گیاه مانند داروهای شیمیایی میزان چربی خون را در بدن انسان کاهش داده و اثرات بسیار مطلوبی در این زمینه دارد .

 مواد غذایی برای کاهش سطح کلسترولبرای پایین آوردن کلسترول خون ، میوه و سبزی بخورید

سبزیجات سرشار از ویتامین، املاح، رنگدانه های گیاهی و آنتی اکسیدان ها می باشند. آنها با چربی بد خون که باعث ایجاد پلاک در رگ ها می شود، مبارزه می کنند. لذا در کنترل مهم ترین عامل خطر برای بیماری های قلبی، حمله قلبی و سکته مغزی، کمک می کنند.
سعی کنید در طول هفته انواع مختلفی از سبزیجات را استفاده کنید تا بتوانید از فواید آنها برای سلامتی خود بهره مند شوید.
میوه ها نیز منبع عالی از رنگدانه های گیاهی، آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند. لذا استفاده متناسب و متنوع از میوه ها در کنترل کلسترول خون مفید خواهد بود.
بنابراین برای کاهش کلسترول خون تا میتوانید میوه و سبزی بخورید. این ها هیچ گونه چربی و کلسترولی ندارند و میتوانند شما را سیر کنند.

توصیه های غذایی که برای افراد با چربی خون بالا ( کلسترول و تری گلیسیرید بالا ) می شود شامل چه مواردی است؟

- ازمصرف لبنیات پر چرب مثل کره - خامه - سرشیر - ماست و شیر پرچرب و همچنین زرده تخم مرغ - گوشت های چرب - احشاءداخلی ( قلوه- کله پاچه - جگر - سیراب وشیردان) پرهیزنمایید.
- از خوردن زیاد گردو پرهیز نمایید چون خوردن گردو باعث بالا رفتن تری گلیسیرید می گردد.
- مصرف میوه جات- سبزیجات و حبوبات با عث کاهش کلسترول و تری گلیسیرید می گردد، چون دارای مقادیر بالایی از فیبر می باشد.
- مصرف سالاد ( بدون سس ) با سرکه یا ابغوره ، مانع از جذب کلسترول و تری گلیسیرید می گردد.
- مصرف ماهی به علت دارا بودن چربی خوب امگا 3 باعث کاهش چربی های بد مانند کلسترول و تری گلیسیرید می گردد.
- مصرف سیر و پیاز باعث کاهش چربی خون می گردد.
- زرده تخم مرغ باعث افزایش چربی خون می گردد ولی سفیده آن عاری از کلسترول و تری گلیسیرید میباشد.
- حتی الامکان از مصرف روغن و بویژه استفاده از روغن در پخت و پز پرهیز نمایید. به هر حال از استفاده از محصولاتی که با روغن نباتی جامد تولید شده اند کاملا بپرهیزید . متاسفانه بیشتر کیک و شیرینی و خامه شیرینی های موجود در بازار از روغن نباتی جامد درست شده اند .
- از خوردن غذاهای سرخ کرده پرهیز شود.
- مصرف زیتون یا روغن زیتون باعث کاهش کلسترول و تری گلیسیرید می گردد.
- مصرف سبزیجات باعث کاهش کلسترول و تری گلیسیرید میگردد.

اسید های چرب ترانس

کاهش دریافت مواد غذایی حاوی روغن و چربی ترانس چگونه در کنترل چربی خون موثر است؟

ثابت شده است که اسیدهای چرب ترانس موجب افزایش LDL ( کلسترول بد ) و کاهش HDL (کلسترول خوب ) می گردد. اسیدهای چرب ترانس در روغن های نباتی جامد شده موجود در شیرینی ها، کراکرها، غذاهای سرخ شده، آمــاده و بــرخی از مارگارین ها وجود دارد. بیشتر اسیدهای چرب ترانس از طریق روغن های هیدروژنه شده یا جامد به بدن می رسند. روغن های مایع نباتی نیز حاوی مقادیری از روغن ترانس هستند .

کلسترول یا چربی اشباع در مواد غذایی ،کدام یک سطح کلسترول خون را بیشتر افزایش می دهد ؟

کلسترول رژیم غذایی موجب افزایش LDL ( کلسترول بد ) می شود اگر چه تاثیر آن بسیار کمتر از اسید چرب اشباع است. بیشتر مواد غذایی حاوی چربی های اشباع ( جامد ) منبع کلسترول غذایی می باشند. بنابراین محدود نمودن آنان کمک به کاهش کلسترول دریافتی می نماید.
زرده تخــم مـــرغ غنی از کلسترول است ولی به دلیل این که میزان چربی اشباع در تخم مرغ پایین است، تاثیر کلسترول زرده تخم مرغ بر روی سطح LDL کمتر از سایر منابع غذایی حاوی کلسترول می باشد. انجمن قلب آمریکا بر اساس یافته های تحقیقات اخیر، اعلام نموده است که کلسترول تخم مرغ در بروز بیماری های قلبی عروقی نقش موثری ندارد. بر اساس توصیه های این انجمن در حال حاضر هر فرد سالم می تواند روزانه یک عدد تخم مرغ مصرف نماید. انجمن قلب آمریکا همچنین توصیه نموده است که دریافت کلسترول روزانه کمتر از mg/dl۳۰۰ باشد. با محدود نمودن کلسترول از طریق کاهش مصرف چربی های حیوانی میتــوان در جهت تعدیل دریافت چربی های اشباع گام برداشت.
   اطلاعات کامل تر در باره روغن ها و چربی ها
  درمان بیماری ها با رژیم تغذیه ای

مطالب دیگری از سایت

کلسترول را بیشتر بشناسیم . کلسترول خوب و کلسترول بد کدامند ؟

چند واقعیت جالب درباره‌ کلسترول
نقش رژیم غذایی و عوامل موثر در سطح کلسترول خون
تاثیرات گیاه خواری بر محیط زیست
معرفی و دانلود کتاب " شما جوان بمانید " ، راهنمای شناخت بدن و حفظ و نگهداری بهینه آن
چگونه حساسیت به گلوتن و گندم ، باعث ایجاد بیماری های خود ایمنی می گردد ؟






موضوع : تغذیه در درمان بیماری ها ، 
نشانک ها: چربی ها، گیاهان دارویی،
پیوندها : لینک ویدئو در آپارات،









استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه مجاز می باشد
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات