Google

در این وب سایت


























تغذیه و سلامت
رژیم غذایی سالم و تاثیر آن بر سلامت و بهبود بیماری ها - نوع تغذیه و سبک زندگی است که سلامتی پایدار را به ارمغان می آورد





چربی های بدن  شامل تری گلیسرید و کلسترول می باشد .
هر مولکول تری گلیسید ازیک واحد گلیسرول که سه رشته اسید چرب را در کنار هم نگه می دارد تشکیل شده است .
چربی ها مانند
پروتئین ها و کربو هیدرات ها جزو مواد غذایی ضروری برای بدن می باشد .
هر گرم کربو هیدرات و پروتئین ، چهار کالری انرژی آزاد می کند ولی هر گرم چربی تولید 9 کالری انرژی می کند . 
گلیسرول ، در بدن قابل تبدیل به گلوکز است .
اسید های چرب نیزدر طی فرایند اکسیداسیون فسفری ،  انرژی زیادی ایجاد می کنند که شش برابر بیشتر از انرژی تولید شده بوسیله گلوکز است ولی مدت زمان لازم برای ایجاد انرژی از اکسیداسیون اسید های چرب ، صد برابر بیشتر از زمان لازم برای تولید انرژی از گلوکز است .
 در
ورزش های بلند مدت و استقامتی ، چون تولید انرژی از اکسیداسیون چربی ها در بدن تامین می گردد ، این ورزش ها باعث چربی سوزی در بدن می گردند.
  چربی ها به دو دسته کلی چربی های اشباع و چربی های غیر اشباع تقسیم می شوند . تمام پیوندهای کربن در مولکول های چربی اشباع به وسیله اتم های هیدروژن ، اشباع شده است . این چربی ها در دمای اتاق جامدند . ولی در مولکول چربی های غیر اشباع ، یک یا چند پیوند دوگانه در کربن وجود دارد ، یعنی پیوندهایی که بوسیله اتم های هیدروژن اشباع نشده اند . بسته به تعداد این پیوندهای دو گانه اشباع نشده ، چربی های غیر اشباع ، به چربی با یک پیوند غیر اشباع و چربی با چند پیوند غیر اشباع ، تقسیم بندی می گردند .  این چربی ها در دمای معمولی ، مایع هستند .
گفته می شود که چربی  اشباع برای سلامت قلب و عروق ، مضرتر از چربی غیر اشباع است .
برخی چربی های غیر اشباع برای سلامتی کلی بدن مفید هستند مانند اسید چرب  امگا3 موجود در ماهی و مغزهای آجیل که با چربی کمتر ، کاهش افسردگی ، تنظیم فشار خون و افزایش
HDL (کلسترول خوب ) مرتبط هستند .
چربی های غیر اشباع به دو دسته کلی چربی های سیس و
چربی ترانس تقسیم می شوند . در ملکول اسیدهای  چرب سیس ، اتم های هیدروژن فقط در یک سمت پیوندهای دوگانه کربن قرار گرفته اند ، در حالیکه در ملکول چربی های ترانس ، اتم های هیدروژن در هر دو سمت پیوندهای دوگانه کربن قرار گرفته اند . چربی های ترانس برای سلامتی قلب و عروق کاملا مضرهستند و باعث افزایش LDL ( کلسترول بد ) در خون می گردند .
چربی های ترانس ( trans fats ) هنگام افزودن هیدروژن به روغن های مایع گیاهی (عمل هیدروژنه کردن)، برای بالابردن نقطه ذوب آنها (جامد کردن ) جهت افزایش طول عمر و پایداری شان به وجود می‌آیند.
چربی‌های ترانس در روغن‌های شیرینی‌پزی،
روغن نباتی جامد  مارگارین‌ها ، شیرینی‌‌جات، غذاهای حاضری، غذاهای سرخ شده مثل پیراشکی و سیب‌زمینی‌ سرخ‌کرده ، و سایر غذاهایی که با روغن‌های هیدروژنه ‌، پخته یا سرخ شده‌اند، یافت می‌شوند.
15 تا 30 درصد انرژی روزانه ما از طریق چربی ها تامین می گردد . چربی های ذخیره شده در بدن تنها از طریق خوردن مستقیم چربی ایجاد نمی شود بلکه کالری های اضافی که بوسیله مصرف
کربوهیدرات ها ، پروتین ها و چربی ها به بدن وارد شده ، تبدیل به ذخایر چربی  در بدن می گردد       


   اطلاعات کامل تر در باره روغن ها و چربی ها  

  در درون بدن چه می گذرد ؟  


مطالب دیگری از سایت





موضوع : در درون بدن چه می گذرد، 
نشانک ها: چربی ها،
پیوندها : لینک ویدئو در آپارات،




 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر





استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه مجاز می باشد
 
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو